Polityka prywatności

§ 1. Administrator danych osobowych i informacje ogólne

  1. Administratorem danych osobowych jest MM Law Consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą przy ul. Bagienna 4h, 05-123 Chotomów wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy pod numerem KRS: 0000971224, posiadająca numer NIP: 5361962875 zwana dalej „Administratorem”.
  2. Właścicielem i Administratorem strony internetowej w domenie www.eksperciprawni.pl jest MM Law Consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zwana dalej „Właścicielem”.
  3. Użytkownik – osoba odwiedzająca stronę www i korzystająca z informacji na niej zawartych.
  4. Strona internetowa – strona www, która wyświetla się Użytkownikowi po wpisaniu adresu domeny.
  5. Moderatorem strony internetowej jest Właściciel/Administrator.

§ 2. Dane osobowe i ich przetwarzanie

  1. Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Przetwarzaniem danych osobowych jest w zasadzie każda czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Przetwarzamy dane osobowe w różnych celach, przy czym w zależności od celu, zastosowanie mogą mieć różne sposoby zbierania, podstawy prawne przetwarzania, wykorzystywania, ujawniania oraz okresy przechowywania.
  2. Przetwarzamy dane osobowe m. in. w celu:
    • realizacji świadczonych przez Administratora usług i realizacji umów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • spełnienia obowiązków wymaganych przepisami prawa w zakresie danych podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    • wysyłania newsletterów, powiadomień, informacji o zmianach współpracy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
    • obsługi próśb Klientów, które do nas kierują (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony wzajemnych roszczeń (art. 6 ust 1 lit. f RODO),
    • prowadzenia procesów rekrutacyjnych (art. 6 ust. 1 lit. a, c RODO).
  3. Odbiorcą danych osobowych mogą być zleceniobiorcy świadczący na rzecz Administratora usługi zarządcze, księgowe, marketingowe i prawne.
  4. Dane osobowe będą przechowywane w celu przesyłania drogą elektroniczną przez Właściciela informacji dotyczących oferowanych usług, produktów, itp. w formie newslettera.
  5. Dane osobowe w newsletterze będą przetwarzane przez okres dostępności usługi newslettera lub do momentu wycofania zgody.

§ 3. Zastosowanie regulaminu korzystania z serwisu i polityki prywatności

  1. Niniejszy Regulamin korzystania z serwisu i Polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których Właściciel, jest administratorem danych osobowych i przetwarza dane osobowe.
  2. Właściciel realizuje swoje obowiązki informacyjne, określone odpowiednio w art. 13 i art. 14 RODO.

§ 4. Warunki korzystania z serwisu i jego przeznaczenie

  1. Korzystanie z serwisu jest dobrowolne.
  2. Podczas wczytywania stron internetowych mogą pojawić się chwilowe przerwy w dostępie, na co Właściciel może nie mieć wpływu.
  3. Dane nie będą widoczne dla innych i nie zostaną nigdy udostępnione podmiotom trzecim.
  4. Serwis przeznaczony jest dla osób posiadających zdolność do czynności prawnych.

§ 5. Polityka Cookies

  1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego stosuje się pliki cookies (tzw. „ciasteczka”), tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym Użytkownika. Informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszego serwisu internetowego. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
  3. W ramach serwisu internetowego możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
    • niezbędne pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
    • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
    • pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
    • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
  4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym Użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystania z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisu internetowego, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem dostawców aplikacji multimedialnych.

§ 6. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

  1. W przypadku przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem przez Użytkowników z serwisu, możemy mieć do czynienia z różnymi rodzajami podstaw prawnych przetwarzania, w zależności od kategorii danych osobowych i celu przetwarzania. I tak na przykład: wykorzystujemy adresy IP Użytkowników do diagnozowania problemów związanych z pracą naszego serwera, analizą naruszeń bezpieczeństwa, ankietach oraz w zarządzaniu naszą stroną www. Adres IP jest ponadto wykorzystywany do identyfikacji i gromadzenia danych demograficznych od osób odwiedzających witrynę (np. informacje o regionie, z którego nastąpiło połączenie).

§ 7. Prawo wycofania zgody

  1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili zgoda może zostać cofnięta.
  2. Jeżeli chciałaby/-by Pani/Pan cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy wysłać maila bezpośrednio do Administratora na adres: biuro@eksperciprawni.pl
  3. Jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej cofnięcie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

§ 8. Wymóg podania danych osobowych

  1. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od decyzji Użytkownika. Jednakże, w niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Pani/Pana oczekiwania w zakresie korzystania z kontaktu mailowego z Administratorem.
  2. Jeśli bierze Pani/Pan udział w procesie rekrutacji, realizowanym przez Administratora to podanie przez Panią/Pana danych osobowych zbieranych przez nas na podstawie przepisów prawa jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w rekrutacji. Podanie danych przetwarzanych w oparciu o Pani/Pana zgodę jest dobrowolne.

§ 9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

  1. Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.

§ 10. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

  1. Uprzejmie informujemy, że dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

§ 11. Okres przetwarzania danych osobowych

  1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przetwarzamy dane przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
  2. W sytuacji, gdy nie potrzebujemy wykonywać innych operacji na danych osobowych niż ich przechowywanie, do momentu trwałego usunięcia lub zniszczenia dodatkowo je zabezpieczamy — poprzez pseudonimizację. Pseudonimizacja polega na takim zaszyfrowaniu danych osobowych, czy też zbioru danych osobowych, że bez dodatkowego klucza nie da się ich odczytać, a zatem takie informacje stają się całkowicie bezużyteczne dla osoby nieuprawnionej.
  3. W procesie rekrutacji Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzania procesu rekrutacji lub okres wskazany w wyrażonej zgodzie (w przypadku wyrażenia zgody na udział w przyszłych procesach rekrutacyjnych).

§12. Uprawnienia podmiotów danych

  1. Uprzejmie informujemy, że posiada Pani/Pan prawo do:
    • dostępu do swoich danych osobowych;
    • sprostowania danych osobowych;
    • usunięcia danych osobowych;
    • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
    • przenoszenia danych osobowych.
  2. Szanujemy Pani/Pana prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.
  3. Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Pani/Panu ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.
  4. Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Musi Pani/Pan jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy istnienie:
    • prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Pani/Pana interesów, praw i wolności lub
    • podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Swoje uprawnienia może Pani/Pan zrealizować poprzez:

§ 13. Prawo do wniesienia skargi

  1. Jeżeli uważa Pani/Pan, że Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może Pani/Pan wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 14. Prawa autorskie

  1. Wygląd strony internetowej, treść, kształt, specjalistyczny kod programistyczny jest chroniony polskim i międzynarodowym prawem autorskim.
  2. Żadna z części strony internetowej, w tym niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności, nie może być rozpowszechniana, powielana bez wiedzy właściciela.
  3. Ściąganie treści i jej kopiowanie dozwolone jest wyłącznie do prywatnego użytku, w celu lepszego zapoznania się z informacjami.
  4. Naruszenie praw autorskich skutkuje odpowiedzialnością prawną.
    1. Administrator odpowiada jedynie za treści własne zamieszczone na stronie internetowej.
    2. Administrator zobowiązuje się rzetelnie uaktualniać stronę internetową, jednakże nie udziela gwarancji za poprawność, prawidłowość i kompletność strony internetowej.
    3. Na stronie internetowej mogą się znaleźć linki, odnośniki do adresów internetowych podmiotów niezwiązanych z witryną Administratora. Za ich treść odpowiada tylko i wyłącznie Administrator stron www, do których są kierowane.
    4. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany informacji o usługach lub też kompletnego ich wycofania.

§ 16. Postanowienia końcowe

  1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
  2. Zastrzegamy prawo do zmiany powyższego Polityki prywatności poprzez opublikowanie nowego Polityki prywatności na tej stronie.
  3. O wszelkich zmianach Użytkownik zostanie poinformowany.